opc_loader

Retourbeleid

MargeDeals retourbeleid

Er kunnen verschillende redenen zijn waarom je je bestelling wilt retourneren. Lees dit goed door om eventuele misverstanden en vertragingen te voorkomen.


Wat de reden van je retour ook is, het is voor alle procedures van belang om:
    •    het product in de originele verpakking op te sturen in een zogenaamde omverpakking;
    •    het product binnen 14 dagen retour te sturen aan MargeDeals
    •    het pakket voldoende te frankeren
    •    de factuur bij te sluiten

Het pakket kun je niet bij persoonlijk bij ons afleveren omdat ons magazijn niet over een afgiftebalie beschikt.
Bewaar de originele verpakking en de factuur; dit vergemakkelijkt de afhandeling van de aanvraag.


Wie betaalt de verzend en administratie kosten van een retourzending?
Is je product direct bij levering al defect, dan betalen wij de verzendkosten terug. 

Wil je een bestelling retourneren, dan zijn de verzendkosten voor eigen rekening. Dat is ook het geval wanneer je een defect product 6 maanden na ontvangst naar ons retour stuurt. Voor meer informatie www.webwinkelrecht.nl en www.thuiswinkel.org


Bestelling annuleren binnen 14 dagen.
Ben je niet tevreden met je aankoop of wil je afzien van de bestelling, dan kun je de aankoop uiteraard annuleren. Het is hierbij natuurlijk wel belangrijk dat het product compleet is en geheel onbeschadigd in de oorspronkelijke verpakking zit. Is het product beschadigd of vertoont het sporen van gebruik dan kan het natuurlijk niet geruild of retour gestuurd worden. Let erop dat je zelf de verzendkosten dient te betalen. 


Wil je een product retour sturen, dan moet dit binnen 14 dagen na ontvangst gemeld worden bij info@margedeals.nl. Zodra wij deze melding binnen hebben, neemt onze klantenservice zo snel mogelijk contact met je op om de verdere procedure door te spreken. Zijn de 14 dagen verstreken, dan kun je je bestelling niet meer annuleren.

De volgende artikelen kunnen overigens nooit geretourneerd worden:


    •    artikelen die langer dan 14 dagen geleden ontvangen zijn;
    •    artikelen waarvan de verzegeling verbroken is of niet in de originele verpakking zit;
    •    verbruiksartikelen zoals lampen, batterijen en vloeistoffen;
    •    artikelen die om hygiënische redenen niet geruild kunnen worden zoals oordopjes,
    •    headsets, erotische artikelen, ondergoed en persoonlijke verzorgingsproducten;
    •    artikelen die gebruikt, beschadigd of incompleet zijn;
    •    artikelen waarvan de verpakking beschadigd is door gebruik of onvoorzichtig openen van de doos.

De bestelling is beschadigd aangekomen (Dead on arrival).
Wanneer je een bestelling krijgt aangeleverd die (ernstig) beschadigd is, moet je ons hiervan op de hoogte brengen en een mail sturen naar info@margedeals.nl 
Je mag het pakket bij ernstige schade ook gewoon weigeren aan de deur. Accepteer je het wel, meld de beschadiging dan in ieder geval alvast bij de bezorger.
Als je de schade bij ons meldt, zorg er dan wel voor een goede omschrijving van de schade die je op geeft. Op die manier kan onze klantenservice je melding zo snel mogelijk in behandeling nemen.


Let wel op.....
Meld de schade altijd binnen 7 dagen na ontvangst bij info@margedeals.nlWacht je langer dan deze 7 dagen, dan kan er geen claim meer worden ingediend en kunnen zowel wij als de transporteur niet meer aansprakelijk gesteld worden.
Voor alle gemelde gevallen zal MargeDeals een onderzoek aanvragen bij de transporteur, die in ieder geval 3 tot 5 weken de tijd heeft om dit onderzoek af te sluiten.
Wanneer wij het product nog op voorraad hebben, sturen we direct en kosteloos een vervangend product naar je toe. Is het product niet meer te verkrijgen, dan storten we het hele aankoopbedrag terug op de rekening waar je je bestelling mee betaald hebt.


Defect product binnen garantietermijn (geldt niet voor verbruiksgoederen)
Raakt het product defect binnen de garantietermijn, dan heb je recht op garantie. Op het productforum staat bij de specificaties van elk product vermeld welke garantietermijn op dat product van toepassing is.
Zorg er wel voor dat je zeker weet dat het niet om een bedieningsfout gaat waardoor het product het niet doet. Lees dus altijd eerst goed de meegeleverde handleiding door. Is het product inderdaad defect, meld dit dan bij info@margedeals.nl zodat wij daarna zo snel mogelijk contact met je kunnen opnemen.

Belangrijk bij MargeDeals,
De volgende schadegevallen zijn uitgesloten van garantie:
    •    Schade als gevolg van ondeugdelijk gebruik, bijvoorbeeld valschade
    •    Vocht- en/of waterschade
    •    Gebroken displays en schermen
    •    ­Schade bij producten met hygiënevoorschriften die gebruikt zijn.
    •    Verbruiksartikelen als batterijen, vloeistoffen, parfums, lampen, etc.

Ga uit van een gemiddelde reparatietijd van twee tot vier weken; deze termijn kunnen wij op geen enkele manier bespoedigen. Indien van toepassing, verwijzen we je door naar een extern reparatiecentrum of naar de fabrikant zelf voor verdere afhandeling.
Uiteraard nemen wij alleen maar producten in behandeling die ook bij ons gekocht zijn. 
Is het product succesvol gerepareerd, dan sturen wij het direct op naar het door jou opgegeven adres. Is reparatie niet meer mogelijk, dan krijg je het aankoopbedrag inclusief de verzendkosten teruggestort of ontvang je van ons een ander exemplaar. 
Wanneer blijkt dat het product niet defect is of dat de melding buiten de garantie valt, dan kan de fabrikant of het reparatiecentrum kosten in rekening brengen die wij aan jou zullen doorberekenen.


Defect product buiten garantietermijn (geldt niet voor verbruiksgoederen). 
Raakt een product buiten de garantietermijn defect, dan kun je geen aanspraak maken op de garantie-afhandeling door MargeDeals. Je kunt wel altijd rechtstreeks contact opnemen met de fabrikant om de eventuele reparatiemogelijkheden te bespreken.